Condamnare publica a mai vechilor mele rastalmaciri ale Pidalionului in favoarea ereticei si schismaticii Mitropolii Slatioara aflate in comuniune cu Sinodul in Rezistenta al 'IPS' Mitropolit Kiprian de Fili

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Condamnare publica a mai vechilor mele rastalmaciri ale Pidalionului in favoarea ereticei si schismaticii Mitropolii Slatioara aflate in comuniune cu Sinodul in Rezistenta al 'IPS' Mitropolit Kiprian de Fili

Mesaj  Admin la data de Sam Iul 17, 2010 2:51 pm

Cer iertare aici in mod public pentru ereziile de care m-am facut vinovat, rastalmacind Pidalionul in comentariile nr.: 29, 33, 47, 54 si in toate celelalte postate pe pagina WEB:
http://hristofor.wordpress.com/2009/11/18/zbuciumul-sufletesc-al-razboinicilor-impotriva-cuvintului-partea-i/#comments

in care sustin ca in ciuda comuniunii cu ereticii kiprianiti, BOSVR nu se afla si ea in erezie.

Acum sustin fara nici un fel de dubiu: prin comuniunea cu Sinodul in Rezistenta al "IPS" Kiprian de Oropsos si Fili si prin aceea cu Mitropolia Chisinaului si intregii Moldove (Basarabia), BOSVR ESTE CAZUTA DIN HAR, E O BISERICA DESPARTITA DE TRUPUL LUI HRISTOS, O BISERICA ERETICA, O PARASINAGOGA.

Admin
Admin

Mesaje : 28
Data de înscriere : 05/03/2010

Vezi profilul utilizatorului http://orthodox-traditional.forumers.ro

Sus In jos

Re: Condamnare publica a mai vechilor mele rastalmaciri ale Pidalionului in favoarea ereticei si schismaticii Mitropolii Slatioara aflate in comuniune cu Sinodul in Rezistenta al 'IPS' Mitropolit Kiprian de Fili

Mesaj  Admin la data de Sam Iul 17, 2010 3:07 pm

Redau mai jos acele comentarii, nu pentru smintirea cititorilor forumului de fata, ci doar ca pe un semnal de atentionare pentru a nu mai gresi asemenea mie, pacatosului si neispravitului:

29. Hristofor a scris:

“Cred ca BOSV ar putea fi sansa ortodocsilor din Romania (si din alte spatii, de ce nu) – dar doar in cazul in care RUPE CLAR comuniunea cu kiprianitii si bulgarii”.

@Frate Hristofor,

Rogu-te din inima, nu incepe a face afirmatii hazardate despre anumite subiecte sensibile pe care nu le stapanesti decat superficial, referitoare la BOSV din Romania.
De ce-ti spun acestea? Pentru ca aceasta comuniune ramane doar la nivel de declaratii si se concretizeaza faptic o singura data pe an, atunci cand ierarhii chiprianiti si cei ai BOSVR slujesc impreuna la hramul Sfintilor Ciprian si Iustina la manastirea cu acelasi nume al carei staret a fost Kiprian Koutsoumbas. Principalul promotor, stalpul acestei comuniuni era insusi Kiprian Koutsoumbas, care cum bine stii, este paralizat de cativa ani buni. Presupun ca aceasta este pedeapsa divina ce si-a luat-o pentru toate ereziile sustinute in Tezele sale ecleziologice. In plus, asa-numita comuniune nu se concretizeaza prin pomenirea la slujbele Sfintei Liturghii ale BOSVR a ierarhiei kiprianite, ci de la greci sunt pomeniti doar cei trei fosti IPS Mitropoliti ai Bisericii Ortodoxe oficiale a Greciei, care s-au separat de aceasta pentru a infiinta in 1935 GOC din Grecia, Sinodul Florinit, adica: Ghermanos al Demetriadei, Hrisostom de Iachinta si Hrisostom de Florina. Dupa cum bine iarasi ai remarcat, Sinodul de la Slatioara nu impartaseste ecleziologia chiprianita.

Si, in plus, am gasit in Pidalionul editat in 1844 la Manastirea Neamtului sub Mitropolitul Moldovei Veniamin Costachi (iti voi trimite un exemplar la adresa de e-mail indicata, in format pdf), la pagina 9 nota de subsol 17, care suna in felul urmator:

“17. Însemnează însă, că pentru a înţelege cineva mai lesne Canoanele, acestea, se cuvine a şti acest 14 preţuiri, sau cinstiri ce de Obşte se socotesc la toate Canoanele:
………….
(pretuirea nr.) 11. Cum că Canoanele şi Legile s-au pus pentru cei îndeobşte, şi nu pentru cei particularnici. Şi pentru cele ce se întâmplă mai de multe ori, şi nu pentru cele ce urmează mai rar.
………………………..”
Aceasta pretuire, nr. 11, a notei de subsol 17,intareste faptul ca Sfintele Canoane ale Bisericii se aplica asupra celor ce se petrec mai des intamplari, nu a celor ce se intampla mai rar (cum este comuniunea Sinodului BOSV cu cel ciprianit care are loc practic O SINGURA DATA PE AN, de hramul Sfintilor Ciprian si Iustina, dupa cum am reamintit in acest post), citat:

Cu alte cuvinte, o acuzatie de genul:”BOSV ar fi in erezie sau in schisma din cauza comuniunii cu sinodul ciprianit” este una fictiva, care intra in contradictie cu cele afirmate in Pidalion. Iar comuniunea BOSVR cu BOSV din Bulgaria este ca si inexistenta.

Drept urmare, mi se pare corect sa afirm ca BOSVR este Una Canonica, in acord cu Sfintele Dogme si cu Sfintele Canoane ale Bisericii lui Hristos. Punct si fara posibilitate de tagada. De acord ca BOSVR isi are un minus prin aceasta comuniune la nivel declarativ cu chiprianitii, insa de la aceasta pana la o comuniune la nivel faptic este totusi o cale lunga si anevoioasa. Iar daca, Doamne fereste, se va intampla una ca aceasta, voi fi primul care sa afirm erezia BOSVR. Pana atunci, BOSVR ramane Biserica Locala Canonica, parte a Trupului lui Hristos Domnul.

Blagosloviti si ma iertati pe mine, pacatosul!

Comentariu prin razvan.m — noiembrie 21, 2009 @ 4:27 pm


33. prea_de_tot (alias “Gil”) a scris:

“BOSVR AR PUTEA FI in schisma si erezie nu doar fiindca tine comuniunea cu chiprianitii (chiart daca ii injura lash pe la spate), dar si fiindca nu a condamnat serghianismul: nici serghianismul “Patriarhiei” Moscovei, care e sub anatema de la Sf. Patriarh Tihon, nici serghianismul in general”

Gil, nu mai carti atat cum ca BOSVR n-a condamnat serghianismul:
Articolul “Serghianismul sau radacinile ecumenismului actual din Biserica Rusa”, aparut in nr. din iunie 2008 al revistei “Traditia Ortodoxa”, editata de Mitropolia Slatioara, e o proba elocventa impotriva minciunii, rautatii si restului de gunoi menajer pe care le arunci fara incetare la adresa BOSVR. Si probabil mai sunt si alte probe de acest fel impotriva sagetilor tale dracesti. Oare tie nu iti e frica ca ai putea ajunge in iad neoprindu-te vreodata din clevetirea Bisericii lui Hristos, din Al Carui Trup face parte si BOSVR? Vad ca nu… Atunci continua sa nu mergi la nici o Biserica, caci dupa tine toate sunt in inselare, mai mult sau mai putin, iar mantuirea ta va fi…ioc, vorba turcului.

Comentariu prin razvan.m — noiembrie 22, 2009 @ 3:26 pm

Si mai urmeaza...

Admin
Admin

Mesaje : 28
Data de înscriere : 05/03/2010

Vezi profilul utilizatorului http://orthodox-traditional.forumers.ro

Sus In jos

Re: Condamnare publica a mai vechilor mele rastalmaciri ale Pidalionului in favoarea ereticei si schismaticii Mitropolii Slatioara aflate in comuniune cu Sinodul in Rezistenta al 'IPS' Mitropolit Kiprian de Fili

Mesaj  Admin la data de Sam Iul 17, 2010 3:14 pm

37. Gil,

Daca nu ai arucat o privire peste blogul pe care il citesti, fratele Tutenes tocmai ti-a raspuns ca Ministerul Cultelor a cerut initial lista de semnaturi pentru legalizarea BOSVR; n-a initiat-o aceasta.

Apoi, daca BOSVR recunoaste ca Patriarhia Moscovei este serghianista si ecumenista si in consecinta aflata sub ANATEMA, implicit recunoaste ca si cei aflati in comuniune cu ea (Mitropolia Chisinaului, la care probabil faci tu referire) sunt la fel de serghianisti si ecumenisti ca si aceasta, mai ales daca Patriarhia Moscovei decide prin numire mitropolitul Chisinaului si intregii Moldove; de impreuna-slujire cu preoti basarabeni n-am auzit, iar chiar si de ar fi asa faptul se produce rar si are un caracter evident neregulat. In acest sens, te rog sa citesti pretuirea nr. 11 a notei de subsol 17 (pag. 9) din Pidalionul tiparit la Manastirea Neamt in 1844, sub Mitropolitul Moldovei Veniamin Costachi, sa vezi ce spune – iti citez eu textual, ca sa nu te mai deranjezi personal sa cauti:

“(Nota nr.) 17. Însemnează însă, că pentru a înţelege cineva mai lesne Canoanele, acestea, se cuvine a şti acest 14 preţuiri, sau cinstiri ce de Obşte se socotesc la toate Canoanele:
____________________________________________________________________________
(pretuirea nr.) 11. Cum că Canoanele şi Legile s-au pus pentru cei îndeobşte, şi nu pentru cei particularnici. Şi pentru cele ce se întâmplă mai de multe ori, şi nu pentru cele ce urmează mai rar”.

Comentariu prin razvan.m — noiembrie 23, 2009 @ 7:08 pm


47. @Sora A.M.,

Scrii: “Eu sunt nascuta si botezata pe stil nou. Si iti dai seama cred cum ma simt cand aflu ca poate nici nu sunt botezata si cununata cu adevarat. Acuma astept si un copil, si nu stiu unde sa-l botez.
Dupa parerea ta, ce solutie are un crestin din BOR care isi da seama ca nu e in Biserica cea Adevarata? Incotro? La BOSV? Mi-e frica totusi, daca sar din lac in put? Nu mai zic ca nu e usor sa-ti convingi familia de chestia asta – sotul, parintii, nasii de botez ai copilului… O manevra de-asta prost facuta poate sa dezbine o intreaga familie”.

Sa le luam pe rand:

1. Daca Botezul a fost facut prin trei cufundari complete in numele Sfintei Treimi, deoarece Biserica a recunoscut de-a lungul timpului Sfanta Taina a Botezului facuta si de mireni (singura Sfanta Taina din cele sapte pe care O pot poune in practica si mirenii), Botezul iti poate fi recunoscut prin iconomie de catre BOSVR si alte Biserici de Stil Vechi neecumeniste.
E bine ca Botezul copilului sa-l faci in BOSVR, contactand in acest scop un preot caruia sa-i spui si situatia actuala, precum si dorinta ta personala de a intra in BOSVR.

2. Te asigur ca BOSVR este Biserica antiecumenista, in ciuda a tot ce scrie acel palavragiu, numit “prea_de_tot”. Daca acum stii ca nu esti in credinta cea adevarata, singura cale de urmat este sa abandonezi vechea “corabie” naufragiata (ma refer la BOR) si sa te imbarci pe una care te va duce la catre limanul mantuirii (BOSVR). Stiu ca nu-i usor sa convingi pe cei din familie care au crescut cu totii si au fost indoctrinati cu totii in BOR, insa te rog sa nu uiti cuvintele Mantuitorului: “34 Sa nu credeti ca am venit s-aduc pacea pe pamint; n-am venit sa aduc pacea, ci sabia.
35 Caci am venit sa despart pe fiu de tatal sau, pe fiica de mama-sa, si pe nora de soacra-sa.” ( Matei 10, 34-35 ). Deci, mai important este o lupta un razboi pentru castigarea dreptei credinte, decat aflarea unei paci mincinoase intr-o biserica mincinoasa, precum BOR. Nu-i usor, dar cred ca pana in sfarsit vei reusi sa-i convingi pe ai tai sa intre in BOSVR, mai intai prin exemplul personal, atat in credinta, cat si in faptele bune ale credintei.
Pur si simplu, abandoneaza duhovnicul din BOR, el nu iti va spune niciodata sa iesi din BOR, folosind pseudo-argumente de genul:” sa nu confundam trupul Bisericii cu Patriarhul”, cand de fapt Patriarhul chiar este capul vazut al BOR, iar aceasta nu poate fi separata de el – este la fel de ertica si mincinoasa ca si Patriarhul.Cat despre nasii de botez ai copilului, daca inca nu l-ai botezat, nu-i tarziu sa-i schimbi si sa rogi o familie de stil vechi sa-i fie nasi copilului. Iar daca totusi s-a intamplat sa fie botezat in BOR, si doar daca botezul s-a facut prin stropire, nu prin trei cufundari complete, abia atunci se va repeta in BOSVR, deoarece cel facut in BOR nu a fost conform cu Sfintele Canoane ale Bisericii lui Hristos, ci conform cu invatatura papistaseasca, catolica,eretica, a botezului prin stropire.

Domnul sa te ajute in trecerea spre dreapta credinta cu tot cu familie!
Curaj si mult spor in tot ce ti-ai propus si lasa indoielile de-a stanga ta, sora!

Comentariu prin razvan.m — noiembrie 25, 2009 @ 9:11 pm


54. E o comuniune la nivel de declaratii…singura data pe an in care se realizeaza practic este 2/15 octombrie, atunci cand ierarhi ai BOSVR slujesc impreuna cu cei chiprianiti la manastirea Sf. Ciprian si Iustina din Fili, Attica, pastorita pana nu de mult in calitate de staret de mitropolitul Chiprian, care intre timp a paralizat, probabil ca urmare a pacatului impotriva Duhului Sfant pe care l-a facut enuntand atatea erezii in cadrul tezelor sale ecleziologice. Acesta e un minus al BOSVR, dar daca urmaresti discutiile pe aceasta tema exista in Pidalionul tiparit la Man. Neamt in 1844, exista la pagina 9 nota de subsol 17, care suna in felul urmator:

“17. Însemnează însă, că pentru a înţelege cineva mai lesne Canoanele, acestea, se cuvine a şti acest 14 preţuiri, sau cinstiri ce de Obşte se socotesc la toate Canoanele:
………….
(pretuirea nr.) 11. Cum că Canoanele şi Legile s-au pus pentru cei îndeobşte, şi nu pentru cei particularnici. Şi pentru cele ce se întâmplă mai de multe ori, şi nu pentru cele ce urmează mai rar.

Deci, Sfintele Canoane se aplica “nu pentru cele ce se urmeaza mai rar, ci pentru cele ce se intampla de mai multe ori”, sora A.M. Ar trebui cat mai repede adusa in atentia IPS Mitropolit Vlasie Mogarzan ideea ruperii definitive a comuniunii cu ciprianitii, caci totusi faptul acesta reprezinta totusi un minus pentru BOSVR, chiar daca are acoperire in cele spuse in acea nota de subsol…

Comentariu prin razvan.m — noiembrie 26, 2009 @ 3:42 pm


Admin
Admin

Mesaje : 28
Data de înscriere : 05/03/2010

Vezi profilul utilizatorului http://orthodox-traditional.forumers.ro

Sus In jos

Re: Condamnare publica a mai vechilor mele rastalmaciri ale Pidalionului in favoarea ereticei si schismaticii Mitropolii Slatioara aflate in comuniune cu Sinodul in Rezistenta al 'IPS' Mitropolit Kiprian de Fili

Mesaj  Admin la data de Sam Iul 17, 2010 3:43 pm

Continuare:

133. Ariveronica a scris:

“…Trebuie sa ma structurez aici ca altfel devin incoerenta oricum sint slabe sperante sa iasa slatioara din cazanul de pe foc cu rahat a lui filli cu aroma de portocale (incercati sa bagati o lingurita in rahat cind e cald si apoi tragetio afara)si dupaia mai scot si limbile si se indulcesc ce sa iasa de acolo”.

Veronica, ai grija ce vorbesti despre Mitropolia Slatioara. BORR are o ecleziologie pura si hulind-o, sa nu cazi tu personal sub anatemele Sfintilor Parinti.

Despre mitropolitul Kiprian sa zic ca mi-am revizuit putin in bine parerea. Insa el si sinodul sau in rezistenta continua sa se afle in afara Bisericii, nu ca si eretici, ci doar ca niste schismatici, care refuza sa-i anatemizeze nominal pe ecumenistii ortodoxiei oficiale, aflati deja sub anatema explicita din anul 1583. Dar fie ca sunt eretici, fie ca sunt schismatici, mitropolitul Kiprian si sinodul sau in rezistenta se gasesc tot in afara Bisericii lui Hristos si sub anatemele Bisericii Ortodoxe Autonome Ruse (Intaistatator, Inalt Prea Sfintia Sa Mitropolitul Valentin de Suzdal) si sub cele ale Bisericii Adevaratilor Crestini Ortodocsi din Grecia (Intaistatator Inalt Prea Sfintia Sa, Arhiepiscopul si Mitropolitul Athenei si Intregii Grecii Chrysostom Kiousis). Ca o concluzie finala: pe el (Kiprian de Fili) si sinodul sau in rezistenta n-ai decat sa-i hulesti cat vrei ca merita in calitatea lor de schismatici cu teologie gresita, dar TE AVERTIZEZ, nu incerca sa te atingi de ECLEZIOLOGIA PURA si CANONICITATEA Mitropoliei Slatioara, ca nu-ti va fi bine intrand sub anatemele tuturor Sfintilor Parinti ai Celor Sapte Sfinte Soboare Ecumenice.

Comentariu prin razvan.m — decembrie 11, 2009 @ 9:13 pm


145. @Prea_de_tot,

Iti raspund pe scurt, desi nici macar atata nu meriti:

1. Si daca kiprianitii sunt aceia care se agata ca inecatul de mal de BOSVR si nu invers? Exista dovezi in sensul expus.

2. si 3. N-ai cunostinta ca nu le-ar fi condamnat.

4. NU BOSVR a vrut recunoastere de la stat, ci statul, prin ministerul cultelor a incercat s-o atraga intr-o asemenea situatie delicata, de care acum vorbesc pana se ineaca in propria saliva unii disperati ca tine. Bine ca nu s-a realizat nimic in acest sens.

5. De cate ori ai fost in viata ta intr-o Biserica/Manastire a BOSVR in Duminica Ortodoxiei (prima duminica din Sf. Post al Pastilor) ca sa auzi ca nu s-a citit Sinodiconul si cand (in ce an) a fost ultima data in care s-a petrecut faptul? Sau vorbesti doar ca asa ai auzit tu la mana a doua, a treia, etc, etc?

6. Cunosc situatia cu slujirea slujbei Sf. Invieri de catre BOSVR intr-o biserica romano-catolica din Spania in acest an. Respectiva Biserica a fost sfintita inainte ca ierarhii BOSVR sa slujeasca in ea, asa ca nu mai agita de pomana spiritele pe aici si vezi-ti de treburile tale.

Comentariu prin razvan.m — decembrie 14, 2009 @ 7:13 pm



Admin
Admin

Mesaje : 28
Data de înscriere : 05/03/2010

Vezi profilul utilizatorului http://orthodox-traditional.forumers.ro

Sus In jos

Re: Condamnare publica a mai vechilor mele rastalmaciri ale Pidalionului in favoarea ereticei si schismaticii Mitropolii Slatioara aflate in comuniune cu Sinodul in Rezistenta al 'IPS' Mitropolit Kiprian de Fili

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum